Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Számítástechnika
padmin - 2020-03-03

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) kutatást végzett autóipari, elektronikai, FMCG és logisztikai vállalatok között, hogy képet kapjon a belső logisztikai folyamatok automatizálásával kapcsolatos attitűdökről.

Az autóipari, elektronikai, és FMCG vállalatok úgy vélik, az autonóm mobil robotok jelentős előnyökhöz képesek juttatni őket a költségek, biztonság és minőség tekintetében

 

A Mobile Industrial Robots egy ipar-központú felmérést végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről

 

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) kutatást végzett autóipari, elektronikai, FMCG és logisztikai (3PL) vállalatok* között, hogy képet kapjon a belső logisztikai folyamatok automatizálásával kapcsolatos attitűdökről. A MiR többek közt rákérdezett arra, hogy mikor jöhetne el az ideje az AMR-ek belső logisztikába való integrálásának, milyennek vélik a mobil robotok iparágra mért hatását, és, hogy mik a legnagyobb akadályok, amik az automatizáció növelésének útjában állnak.

 

Az automatizálás új lehetőségeket teremt a biztonságosabb, tisztább és produktívabb munkakörülményekre. A vállalatok úgy tudnak globálisan versenyképesek maradni, ha időt takarítanak meg, csökkentik kiadásaikat, és hatékonyabban képesek választ nyújtani a vásárlói igényekre. A kutatás alátámasztja azt, amit az ügyfeleinktől hallunk vissza, azaz, hogy az autonóm mobil robotok rendkívül hatékonyan és gyorsan képesek automatizálni a belső szállítást.” – mondja Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-Európai régiójának értékesítési vezetője.

 

Az intralogisztika automatizálása AMR-ekkel – eljött az idő?

A tekintetben, hogy mikor jöhet el az AMR-ekkel integrált belső szállítási folyamatok ideje, az autóipari vállalatok a legoptimistábbak. Ezen iparágon belül a válaszadók 88%-a tervez autonóm mobil robotokat telepíteni az elkövetkező két év során. Az elektronikai iparban 25% vallotta azt, hogy mindez egy éven belül megtörténhet, 35% szerint 1-2 év kell hozzá, míg 30% választotta a 3-5 év közti lehetőséget. Az FMCG szektorban pedig az alábbi eredmények születtek: 58% szeretne két éven belül automatizálni, 21% 3-5 éven belül, 7% pedig majd csak öt év múlva. 14%-uk nem is gondolkodik AMR-ekben. A 3PL vállalatok közül 58% jelölte meg a két éves periódust, és 42% gondolja úgy, hogy 3-5 év kell még mindehhez.

 

Üzleti érték

Az AMR-ek telepítése jelentős üzleti értékkel járhat. Az előnyök a munkaerő és a működési költségek optimalizálásától a megnövekedett termelékenységig, pontosságig és hatékonyságig terjedhetnek. Az autonóm mobil robotok telepítésében az autóipari vállalatok 64%-a lát potenciált a kiadások, a biztonság és a minőség tekintetében. 16% szerint az AMR-ek segíthetnek versenyelőnyt kialakítani, emellett ugyanennyi válaszadó látja úgy, hogy járulékos fejlesztéseket is elhoznak.

Az FMCG iparágban tevékenykedő válaszadók 79%-a lát potenciált a kiadások, biztonság és minőség terén, illetve abban, hogy megnőhet a versenypiaci pozíció. Az elektronikaipari vállalatok 43%-a úgy véli, hogy az AMR-ek a jövőbeni növekedés egyik útját jelentik. Ugyanerre a meglátásra jutott a 3PL vállalatok negyede is.

 

A szakképzett személyzet hiánya

Az autóipari és logisztikai vállatok válaszadóinak több mint 50%-a jelezte, hogy a szakképzett munkaerő hiánya áll a további automatizációs terveik útjában. Ezt a problémát az elektronikai ipar képviselőinek 35%-a, az FMCG szektor képviselőinek pedig csaknem 30%-a jelölte meg. A válaszadók több mint fele az összes iparágban azt mondta, hogy az automatizációs befektetés megtérülése nem elég gyors. Az FMCG és elektronikai vállalatok mintegy 40%-a arra jutott, hogy folyamataik túl változékonyak vagy alacsony volumenűek az automatizáláshoz.

 

Az AMR-hez hasonló új technológia telepítését gyakran műszaki vagy mérnöki befektetésnek tekintik. Ehelyett azonban egy eszköznek kellene tartani, ami a vállalkozás teljes egészén képes segíteni. Biztos vagyok abban, hogy az ügyfeleink – például a lengyel Whirlpool gyár, vagy a szlovákiai Visteon üzem – által megosztott tapasztalatok más vállalatok számára is segítenek felhívni a figyelmet arra, mekkora potenciál is rejlik az intralogisztika hatékony automatizálásában.” – mondja Jesper Sonne Thimsen.

 

A kutatásról

A kutatás 2019 végén készült 117 amerikai piacvezető vállalat részvételével, akik különböző iparágakról érkeztek, beleértve az autóipart, az elektronikát, a logisztikát és az FMCG-t. A jelentést húsz, gyártóvállalatok és forgalmazók globális igazgatóságainak képviselőivel készült interjú egészíti ki. A témába való további betekintés a kutatás céljának szempontjából releváns és nyilvánosan elérhető információk másodelemzésével jött létre. A jelentéssel kapcsolatos további információkat az alábbi linken talál:

https://www.mobile-industrial-robots.com/pl/report/