Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
sulaki - 2020-06-25

Sikerrel debütált a Vodafone Alapítvány három új kezdeményezése, melyekkel a COVID alatt startoltak el...

Sikerrel debütált a Vodafone Alapítvány három új kezdeményezése, melyekkel a COVID alatt startoltak el. A három új program a pedagógusok digitális kompetenciafejlesztését célozza meg, és bár mindhárom programot jóval a COVID előtt elkezdték már kidolgozni, a távoktatásra való hirtelen átállás miatt a vártnál is nagyobb bevonódást tapasztalt a vállalat a pedagógusok részéről. A Vodafone Alapítvány részt vállalt a Gál Ferenc Főiskola leendő pedagógusainak képzésében, a gyakorló pedagógusok távoktatásra való átállásában, és a tanárok közötti tudásmegosztás számára is felületet biztosított.

 

Digitális kompetenciafejlesztés a Gál Ferenc Főiskola Pedagógia Karán

A Vodafone Alapítvány szakmai vezetésével idén februárban indult el pilot jelleggel a Gál Ferenc Főiskola Pedagógia Karán, Szarvason, az ott tanuló végzős hallgatók számára az a főiskolai kurzus, mely kifejezetten a digitális eszközök és módszerek oktatásba való beágyazásáról szól. A kétkredites kurzust a kialakult helyzethez igazodva online végezhették el a hallgatók. A Vodafone Magyarország Alapítvány jövőbeli tervei között szerepel, hogy kiterjesztik ezt a képzést akár más felsőoktatási intézmények felé is.

 

30 órás e-learning továbbképzés a gyakorló tanárok támogatására

A gyakorló pedagógusok számára egy 30 órás e-learning továbbképzést indított a Vodafone Alapítvány. Ez a képzés a digitális pedagógia alapjaitól indulva vezeti a pedagógusokat a tanteremben és azon kívül alkalmazható digitális felületek és módszerek használatában, gyakorlati alkalmazásában. A képzést a Vodafone Magyarország Alapítvány akkreditáltatta, így a tanítók és tanárok számára tanúsítvánnyal zárul. Az e-learning kurzust a járvány idején a Vodafone Alapítvány díjmentesen tette elérhetővé a tanárok számára. Március közepe óta közel 800 pedagógus jelentkezett a képzésre, akiknek egy része a nyári szünidőt kihasználva fogja elvégezni a kurzus, hogy ezzel is felvértezze magát a következő tanévre.

 

400 letölthető digitális óravázlat tanároktól tanároknak

A Vodafone Alapítvány áprilisban elindított egy kifejezetten pedagógusoknak szánt tudásmegosztó felületet a Digitális Család portál felületén, Tanári néven. A Digitális Iskola Programban részt vevő iskolák pedagógusainak összefogásának köszönhetően az oldal rögtön közel 400 digitális óratervvel és jó gyakorlattal startolhatott, melyek évfolyam és tantárgy szerint szűrhetők.

 

„A Vodafone számára kiemelten fontos a jövő generációjának oktatása, hiszen ők a társadalmi sikerességünk alapkövei. Célunk, hogy minden lehetséges módon hozzájáruljunk ahhoz, hogy a mai fiatalok évek múltán majd digitálisan felkészülten és magabiztosan léphessenek a munkaerőpiacra, hiszen ahogy az elmúlt időszak is rámutatott a digitális világ ismerete elengedhetetlen a munkaerőpiacon való boldoguláshoz. ” - mondta el a jövőbeli tervek kapcsán Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumi tagja és a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

VODAFONE DIGITÁLIS ISKOLA PROGRAM

A Vodafone Magyarország Alapítvány kiemelt fókuszterülete a társadalom egyik legfontosabb alapkövének számító oktatás. A vállalat 2015-ben azzal a céllal hívta életre a Digitális Iskola Programot, hogy felszámolják a digitális írástudatlanságot, növeljék a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, és elérhetővé tegyék a hátrányos helyzetű térségek tanulói számára a digitális világ nyújtotta lehetőségeket. Az első évben digitális eszközöket – elsősorban tableteket – és
internet
kapcsolatot biztosítottak a programban résztvevő iskoláknak, ezt követően pedig a tanárok és a diákok digitális kompetenciafejlesztése volt a fókuszban. Következő lépésként a tanárok digitális kompetenciafejlesztésére koncentráltak: Váczi Dorka digitális pedagógia szakértő – aki időközben a Vodafone Alapítvány Digitális Iskola Angyala is lett – segítségével a program során felhalmozott értékeket, tudást és tapasztalatot a tanárok immár meg is osztják egymással, a vállalat pedig olyan online tudásbázist és applikációs tárat igyekszik létrehozni, amelyhez a pedagógusok bármikor, bárhonnan hozzáférhetnek. A Digitális Iskola Program létjogosultságát mi sem mutatja jobban, mint hogy az évek során csaknem megduplázódott a résztvevő intézmények száma, így ma már országszerte mintegy 40 intézmény, csaknem 13 000 tanulója és 1400 pedagógusa csatlakozott.