Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2016-10-27

A teljes mértékben elektromos meghajtású e-NV200 WORKSPACe jól szemlélteti a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképét, valamint a változó kapcsolatot emberek és járművek között

A Nissan, együttműködve a brit Studio Hardie dizájnműhellyel, a zéró emissziós e-NV200 furgonját a világ első teljesen elektromos meghajtású mobil irodájává alakította – így jött létre az e-NV200 WORKSPACe.

 

A profin felszerelt guruló irodát a beépített kihajtható íróasztal mellett érintőképernyős számítógéppel, vezeték nélküli internetkapcsolattal, okostelefonról vezérelhető LEDes belső világítással, vezeték nélküli telefontöltővel, Bluetooth® audiorendszerrel, valamint mini hűtővel és barista minőségű kávé készítésére alkalmas kávéfőzővel szerelték fel.

 

Az e-NV200 WORKSPACe tanulmány az elektromos hajtású furgonban rejlő lehetőségek kiemelése mellett bemutatja az irodai jellegű munkavégzés egyik lehetséges jövőjét a „hot desking” munkahelymegosztás és a rugalmas munkarend világszerte tapasztalható hódításának fényében. Az egyetlen példányban megépített tanulmányautóban emellett a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképe, illetve a cégnek a járművek és emberek közötti viszony változásáról vallott nézetei is megjelennek.

 

2015-ben1 a közösségi munkavégzésre, illetve „hot desking” megoldásokra alapuló munkahelyek száma világszinten 36 százalékos növekedést mutatott, ahogy egyre több kisvállalkozás és szabadúszó szakember keres a hagyományos, városközpontban bérelt irodaterületekhez képest nagyobb mobilitást és költséghatékonyabb működést kínáló alternatívákat.

 

Figyelembe véve, hogy az elektromos autók egy kilométerre vetített üzemeltetési költsége akár 3 eurócentre4 is leszorítható, az e-NV200 WORKSPACe igen költséghatékony módon biztosíthat irodai munkahelyet az ingyenes töltőpontokat kínáló nagyvárosokban, de akár a várostól való teljes elszakadást is lehetővé teheti a vidék vagy akár a tengerpart friss levegője kedvéért.

 

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Nissan e-NV200 jelenlegi formájában is intelligens, fenntartható közlekedési megoldást jelent a jövőbe tekintő vállalkozások számára, így ideális alapja lehet egy mobil munkahely kialakításának is. Az e-NV200 WORKSPACe tanulmány még tovább megy a 100 százalékosan elektromos működésű furgonunkban rejlő lehetőségek ötletes kihasználásában, miután a Studio Hardie formatervezői – akik elsősorban kreatív és egyben környezettudatos munkáikkal váltak ismertté – innovatív, zéró emissziós munkakörnyezetként gondolták újra az e-NV200-at.”

 

A jelenlegi, rendkívül magas városi ingatlanárak mellett, és egyben figyelembe véve a modern munkavállalók mobilitással kapcsolatos egyre növekvő igényeit, a cégeknek is okosabban kell működniük, és át kell gondolniuk, milyen lesz a jövő irodája.” – tette hozzá. „A munkahelymegosztás és a távmunka terjedéséből kiindulva már nem is jelent akkora ugrást, hogy a jövőt egymással kapcsolatot teremtő, energiatakarékos, mobil munkahelyként is funkcionáló autókkal képzeljük el, ahol az e-NV200 WORKSPACe-ből akár még több is lehet, mint egy tanulmány.”

 

Az e-NV200 WORKSPACe lemerült akkumulátorai 30 perc alatt tölthetőek 80 százalékos szintre, azokra az alkalmakra pedig, amikor inkább leparkolva, töltésen hagyná az autót, az erre a célra kialakított tárolórészben ott vár egy kis méretű összecsukható kerékpár, ami ideális a kisebb városi utakhoz, vagy az úticél előtti utolsó kilométerre.

 

A Studio Hardie-t alapító neves brit formatervező, William Hardie a projekt kapcsán elmondta: „A mi specialitásunk, hogy egészen valószínűtlen helyeken is fantasztikus belső tereket hozunk létre, de villanyautóban korábban még nem dolgoztunk. Szem előtt tartva, hogy az alapul szolgáló furgon is zöld irányelvek jegyében készült, a rendelkezésünkre álló teret igyekeztünk intelligens, jól átgondolt módon kihasználni, egyebek mellett fenntartható gyártási módszerekkel készült anyagok, illetve energiatakarékos technológiák alkalmazásával. Hiszünk benne, hogy a technológia jövőjét a minőségi, kézműves kidolgozottságú termékekhez való visszatérés jelenti, ennek szellemében az irodahasználók kedvére való belső környezetet próbáltunk kialakítani. A végeredmény a modern irodákra jellemző kényelem és kapcsolódási lehetőségek mellett néhány meglepő, egyedi jellegzetességgel is bír.

 

A Nissan közkedvelt elektromos modelljei közé tartozó e-NV200 a többféle díjjal is elismert Nissan Leaf és NV200 modellek legjobb tulajdonságait ötvözi. A zéró emissziós kisáruszállító 100 kilométerenként akár 3 euróra leszorítható üzemeltetési költségeket és egy feltöltéssel5 akár 170 km-es hatótávolságot kínál. Ezzel akár a kisebb, akár a nagyobb cégek számára ideális áruszállító lehet, mivel amellett, hogy hozzájárul a vállalkozás szénlábnyomának csökkentéséhez, praktikus, megbízható és költséghatékony is.

 

A zéró emissziós technológiák úttörőjeként a Nissan elkötelezett az intelligens közlekedési megoldások iránt, és mindezidáig több mint 250 ezer elektromos autót adott el világszerte.

 

Hivatkozások

 

1http://www.deskmag.com/en/first-results-of-the-new-global-coworking-survey-2015-16

 

2 Munkába járás költségei – https://www.tuc.org.uk/industrial-issues/transport-policy/uk-commuters-spend-six-times-much-their-salary-rail-fares-other

Ország

Havi bérlet ára

Havi mediánjövedelem százalékában kifejezve

Egyesült Királyság

358 font

13%

Németország

110 euró

4%

Franciaország

272 euró

10%

Olaszország

43 euró

2%

Spanyolország

65 euró

3%

 

3 Bérleti díjak (négyzetméter/év) – http://www.cushmanwakefield.com/en/research-and-insight/2016/dna-of-real-estate-q2-2016/

 

  Éves bérleti díjak négyzetméterenként euróban, 2016. augusztus

Bérleti díjak várható növekedése 2017-ben (%/év)

London

1619

1,4

Párizs

775

2,7

Milánó

490

2,1

Frankfurt

444

2,1

Madrid

348

10

 

4A kilométerenként 0.03 eurós költségbecslés alapja (i) az éjszakai áramdíj, valamint (ii) a teljes töltéssel megtehető mérföldek száma (106) 95%-os hatásfokot feltételezve. A tényleges fogyasztásra a vezetési stílus, az utak állapota, a légkondicionáló használata, illetve egyéb tényezők is hatással lehetnek.

5A tényleges fogyasztásra a vezetési stílus, az utak állapota, a légkondicionáló használata, illetve egyéb, rajtunk kívül álló tényezők is hatással lehetnek. A feltüntetett üzemanyagköltség kizárólag az e-NV200 feltöltéséhez használt áram árát tükrözi, az autó üzemeltetéséhez/birtoklásához kapcsolódó egyéb költségek figyelembevétele nélkül.