Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
Sulaki - 2017-02-23

Még egy kétmásodperces késleltetés egy selfie Facebookra történő feltöltése során is ingerültséget okozott a vizsgálatban részt vevő okostelefon-felhasználók között

A héten befejezett kutatási projektjében az Ericsson (NASDAQ:ERIC) és a Vodafone Germany idegrendszeri eljárásokat használt annak megértésének érdekében, hogy a mobil szélessávú előfizetők mit gondolnak a gyenge hálózati teljesítményről. Egy elektro-enkefalográffal (EEG) 150 előfizető agyi aktivitását figyelték, akik önként vállalták a részvételt a németországi Düsseldorfban végrehajtott kutatásban. Az eredmények azt mutatták, hogy még a legkisebb késések és zavarok is növelték a feszültséget és az ingerültséget, és negatív hatással voltak az előfizetői hűségre és a szolgáltatói márkára.

A vizsgálatban részt vevő előfizetőknek 13 konkrét feladatot kellett elvégezniük 10 perc alatt egy okostelefonnal, míg a kutatás vezetői a szolgáltatási minőségben romlást szimuláltak. A feladatok olyan szokásos tevékenységek voltak, mint például weboldalak böngészése, videók online streamingje és selfie-k feltöltése. Az EEG-készüléken kívül íriszkövető eszközt és pulzusmérőket is használtak az előfizetők figyelmének és szívverésének figyelésére.







A vizsgálat bizonyítja, hogy az okostelefon-használók milyen gyorsan elégedetlenné válnak, ha a szélessávú hálózat nem működik elég hatékonyan” – mondta elGuido Weißbrich, a Vodafone Germany hálózati teljesítményért felelős vezetője „A letöltés vagy feltöltés közben akár egy egymásodperces késlekedés is jelentős negatív hatással van a felhasználói élményre, így a streaming szolgáltatásoknak mindent meg kell tenniük a tartalmak hosszas pufferelésének vagy lefagyásának elkerülésére.”

Az előfizetői hűségre és a márkapercepcióra gyakorolt hatások vizsgálatához a vizsgálatot kiegészítették egy kérdőívvel, amit az előfizetők kitöltöttek a feladatok elvégzése előtt és után is.

Elengedhetetlen a szolgáltatók számára, hogy megértsék, a felhasználók hogy vélekednek az általuk nyújtott szolgáltatásokról, és hogy hogyan befolyásolja ez a napi életüket. A most megszerzett értékes adatok segítségével a hálózatok optimalizálhatók és tervezhetők lehetnek az élmény maximalizálása érdekében a népszerű alkalmazások használata során.” Mondta Bradley Mead, az Ericsson menedzselt szolgáltatások és hálózati tervezés és optmializálás vezetője.

A kutatási projektből származó információk hatására az Ericsson hozzáadta és bevezette az „Ericsson neurometrikus elemzést” az alkalmazásélmény-optimalizálási portfóliójához. Ez az új ajánlat globálisan lesz elérhető a szolgáltatók számára.
További információk az
Ericsson Neurometrikus elemzéséről.



Az Ericsson a 2017-es Mobil Világkongresszuson


Bármi történhet a digitális élvonalban, egy ígéretes, de még nem felfedezett jövő.
Február 27 - március 2. között Barcelonában, a Mobil Világkongresszuson az Ericsson bemutat egy együttműködési megközelítést, továbbá innovatív megoldásokat, amelyek sikert eredményezhetnek ezen a területen.


Ügyfeleinkkel és partnereinkkel több iparágat egyesítünk, fizikai határokat és látszólagos korlátokat lépünk át. Látogasson meg bennünket a 2. pavilonban vagy online az MWC 2017 során, és vegyen részt párbeszédekben és demonstrációkon kedvenc témáinkban: 5G; platformok és szolgáltatások az informatika és a felhőszolgáltatások számára; hálózatok, TV és média; hálózatba kapcsolt megoldások iparágak számára; a Dolgok Internete és partneri viszonyok a siker érdekében.

Találkozzunk a helyszínen!