Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2019-04-10

2019-re a Porsche az eladások kis mértékű növekedésére számít

A WLTP ciklusra történő átállás továbbra is hatással van az eladásokra. 2019 első negyedévében a Porsche AG világszerte 55.700 járművet adott át, ami tizenkét százalékos csökkenésnek felel meg az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A Cayenne 35 százalékos növekedéssel 18.310 kiszállított darabnál állt meg. Az új modell az idei évtől már elérhető a Porsche összes piacán. A legnagyobb kereslet továbbra is a Macan iránt jelentkezik, amelyből az első negyedévben 19.795-öt adtak át.

„A 2019-es évkezdet kihívásokokban gazdag volt számunkra és a teljes autóipar számára egyaránt,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG eladásokért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „Az új WLTP tesztciklusra történő átállás és a benzines részecskeszűrők az év első hónapjaiban is főszerepet játszottak. Továbbá a szokatlanul erős 2018-as évkezdés is hozzájárult ahhoz, hogy most viszonylag gyengébb első negyedévvel számolhattunk.” További tényező az értékesítési listák tetején álló Macan és az ikonikus 911 sportautó generációváltása. Az új 911 november végén mutatkozott be a Los Angeles-i Autószalonon és bevezetése jelenleg folyik a különböző piacokon.

Jó növekedés az USA-ban
Az USA-ban a Porsche nyolc százalékos növekedést mondhat magáénak az első negyedévben. 15.024-es kiszállításával a piac a második helyet foglalja el Kína mögött. Kínában a negyedéves eladások tíz százalékos csökkenéssel 16.890 példányra estek vissza a teljes piac csökkenő tendenciája miatt, amely legfőképp annak köszönhető, hogy az ügyfelek az áprilistól bejelentett adókedvezményekre várnak. Az európai kiszállítások ugyancsak alacsonyabbak voltak, mint tavaly.

2019-re a Porsche az eladások kis mértékű növekedésére számít az előző évhez képest – mindezt pedig az új termékek iránti keresletre alapozza. „Különösen a nyolcadik generációjába lépő új Porsche 911 iránt kiemelkedő a kereslet; a modell kiszállításai pár napja kezdődtek meg Európa-szerte. Mindez lehetővé teszi, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe,” mondta Detlev von Platen. Az új Cayenne Coupé májustól érkezik meg a kereskedésekbe és szeptembertől a Porsche bemutatja a Taycan-t, amely a márka történelmének első teljesen elektromos sportautója lesz.